Rebecca's frågor , ang ÄRR !






VÄNSTER KIND


lite fördjupningar , men väldigt många stora hemska porer !
man ser även mina röda ärr , som ligger "jämt" med huden, är väldigt
torr just runt omkring munnen & är röd i huden runt  "kinderna"




HÖGER KÄKE/KIND

Här har ja ett långt ärr ser ur som om ja skärt mej på någonting , men nej de är aknen
som är boven i det här dramat.
Ser ut som att att huden är "ojämn ut" ner mor käklinjen , men det
är inga fördjupningar sprang & kollade i spegeln och såg att de bara var röda ärr.
Även här ser huden ut som en jävla apelsin pga alla porer!







Jaha så här ser jag alltså ut just nu , jävligt hemskt tog även upp detta med min läkare i
mån speciellt då ang mina porer om det finns någon behandling för att förminska detta .


Han gav mej rådet att VÄNTA i minst 1 år efter kuren då huden har en beundransvärd
förmåga att självläka , men efter det så finns det tydligen någon laser beh som kan hjälpa huden dra ihop sig.


Är inte så insatt i efterbehandlingarna än,
Är de någon som vet lite mer / genomgått någon beh?






Kommentarer
Postat av: Rebecka

Du ser jättefin ut i din hy. Jag tror att dina porer kommer jämna ut sig. Det finns bra produkter på salong med skonsam syra som kan fixa det, tror jag :)

Jag har ärr som ser ut som nålstick. Undrar om dem går att få bort. Jag ställde frågan för att jag trodde att du visste något :) är också väldigt intresserad av behandlingar efter. Har hört att slipning ska vara det mest effektiva.

2010-12-19 @ 10:28:47
Postat av: Emma

Jag har pyttesmå ärr, det är bara jag som ser dom men jag stör mig något enormt. jag använder mig av dermaroller. det gör jääääävligt ont men smärtan är värt resultaten, även "nålsticken" försvinner plus att porerna blir mindre :) jag har gjort det 3 gånger nu och skillnaden är STOR! har även gått på hudslipning innan (microdembrasion) men tycker att dermaroller ger snabbare resultat plus att det Är mkt billigare :)lycka till!!Kul att följa din blogg btw!

2010-12-21 @ 08:26:51
Postat av: Tia

Haha hade råkat svarat till en blogg där tjejen med heter Emma , därför ja inte svarade på så här lång tid .



Men tack för tipset påminner mycket om Fraxel laser (tror det stavas så)

Är det som min läkare rekomenderade mig om mina ärr ej försvann inom ett år .

Då är det med som små små nålstick i huden.

Har hört väldigt mycket om dermaroller, att det funkar till det mesta om man använder det rätt :)



Skulle vara kul att kika in på din blogg med om du har någon :)



Lycka till , hoppas alla dina ärr försvinner helt !

2010-12-26 @ 13:33:30
URL: http://roaccutanresa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0